BeBook Pure zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 21 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de BeBook Pure zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,6

mamajet70 14-08-2015
Geschreven voor: BeBook Pure zwart

Wat een heerlijke e raeder.
Helaas na ca. 5 jr. doet het knopje van de volgende pagina het haast niet meer. Nu moet ik ook zeggen dat ik dagelijks lees. Ik heb heel veel plezier hiervan gehad. Ik zou er zo weer één kopen.

cpeek 24-07-2014
Geschreven voor: BeBook Pure zwart

Alleen maar narigheid met mijn e-book. In 2012 gekregen bij mijn afscheid. Is alleen maar in reparatie geweest. Liep steeds weer vast. Fout in de software. Waardeloos in 1 woord! De service van Dixons was bij de eerste 2 reparaties wel goed, maar nu is de garantietermijn verlopen en kan ik hem nogmaals voor eigen kosten weer laten "repareren". Omdat ie het nog nooit gedaan heeft, is de enige optie: weggooien. Heel slechte service! In de vakantie nog een oplader gekocht, maar nee.Opgeladen book weg.

kiesverstandig 13-11-2013
Geschreven voor: BeBook Pure zwart

ideaal, ik had hem met een hoes voor onderweg.
lange duur van batterij en snel opgeladen via PC of elektriciteit.
Helaas is hij me vorige week uit huis gestolen.
Ik twijfel over of ik nu de touch ga aanschaffen

asikking 04-10-2013
Geschreven voor: BeBook Pure zwart

Voordelig, leest makkelijk, bedieningsknopjes een beetje spartaans, accu na een paar dagen al leeg. Een minpunt vergeleken met de Kobo van mijn vrouw, die er weken mee doet.

Jeroen025 17-08-2013
Geschreven voor: BeBook Pure zwart

Ik heb lang getwijfeld maar heb ontzettend veel plezier van mijn BeBook. Makkelijke bediening en ook het toevoegen van nieuwe boeken is een fluitje van een cent. Tot nu toe heb ik de batterij nog niet op hoeven laden dus ook wat dat betreft geen klachten. Wat mij betreft een aanrader!

Wilma Regeer 17-08-2013
Geschreven voor: BeBook Pure zwart

Het Bebook is prettig in gebruik en is makkelijk te bedienen en je kan er goed mee in de zon lezen.
Alleen deed hij het na 1 jaar en 3 maanden niet meer. Op laten sturen naar Dixons, waarbij ze mij verzekerde dat het binnen de garantie valt. Toen toch nog 45,= moeten betalen voor reparatiekosten omdat het een software probleem was, dit was niet de afspraak. Alle boeken die erop stonden zijn ook weg. Kun je weer opnieuw beginnen om alles erop te zetten.

Eveline W 13-08-2013
Geschreven voor: BeBook Pure zwart

Eerst gedacht te lezen via de tablet. Dat is leuk in huis, buiten echt niet dus toch maar een ereader vd vakantie aangeschaft. Top ding, simpel om via pc boeken erop te zetten, simpel om je boek wat je wilt lezen te vinden erop. Verder super lezen buiten, wat een ontspanning voor je ogen. Echt heerlijk gelezen. Na 1,5 dag volop lezen moet ie aan de lader. Dat gaat vrij snel eigenlijk. Eén nadeel top op heden, de knopjes voor de volgende en vorige bladzijde zijn erg gevoelig en iets langzaam in reageren dus soms moest ik effe zoeken wat nu de juiste bladzijde was waar ik zat. Prima ding verder. Zeker voor dat geld.

Tomtom538 13-08-2013
Geschreven voor: BeBook Pure zwart

Was tevreden, maar na half jaar alleen nog bruikbaar op voeding. Zonder voeding loopt apparaat vast. Probleem gemeld op site bebook, maar geen enkele reactie, jammer.
Volgende wordt toch een ander degelijker merk.

kaar70 10-06-2013
Geschreven voor: BeBook Pure zwart

Deze E-reader heb ik nu een half jaar. Hij leest fijn en is makkelijk te bedienen. Ook het plaatsen van boeken erop is simpel.
Nu wat nadelen. Als ik er teveel boeken opzet duurt het updaten van de media bibliotheek bijna een half uur. Maar dan zet ik er wel heel veel boeken op.
Het coating laagje wat erop zit komt helemaal los. Er hangen allemaal flubbetjes aan. Dit gebeurt nu in mijn vakantie. Zodra ik terug ben even langs de winkel. En hij loopt af en toe vast. Dan moet ik 'm helemaal opnieuw opstarten om verder te kunnen lezen.

Finnegan 16-05-2013
Geschreven voor: BeBook Pure zwart

Dacht aanvankelijk dat zo'n eReader wat overdreven zou zijn en ik ook prima kon lezen op mijn tablet. Echter buiten is zo'n tablet voor mij niets. De Sony eReader van mijn dochter eens bekeken en toen werd het mij duidelijk. Maar ja, weer ruim 130 euro, daar had ik weinig trek in. Het Kruitvat heeft deze week de Bebook Pure voor 59,99 euro, dus deze maar gekocht. Het is inderdaad een puur leesapparaatje. Vederlicht en prima intuitief te bedienen. Links of rechtshandig maakt niets uit. Het is simpel even wennen hoe je met zo'n apparaatje omgaat. Het beeld is uitstekend en ik zie geen verschil met een Sony. Het beeld wordt in de zon alleen maar mooier, viel mij op. Na wat spelen met het apparaat en zo'n 2 uur lezen zag ik geen afname van de batterij. Ik had dus honderden keren de knopjes bediend voor een ander scherm en dat is wat energie gebruikt bij een eReader. Prima dus.
Heel fijn om een apparaat te hebben dat doet waar het voor is gemaakt: lezen. Verder geen opsmuk.
Zeker voor zo'n 60 euro ben ik dik tevreden met de aankoop. Heb ik dan helemaal geen kritiek? Nou ja, met mijn grote handen is het navigeerknopje wat klein. Maar daar is prima mee te leven. Overigens spreek ik in een winkel altijd af dat ik een nieuw artikel krijg als bij thuiskomst het apparaat niet werkt. Een doa dus.

Jantje Geluk 04-04-2013
Geschreven voor: BeBook Pure zwart

Meteen bij ingebruikname "hing" de software. Ik heb op het punt gestaan hem terug te brengen, maar na vele keren resetten kwam hij toch eindelijk tot leven. Tot nu toe daar verder geen problemen mee gehad.
Bediening is wennen; bij het vasthouden van het apparaat druk je soms ongewild op een van de "bladerknoppen". Die hadden beter aan de onderkant kunnen zitten dan aan de zijkant.
Lezen gaat prima, maar na zo'n 600 "echte" bladzijden (ca. 1800 "schermen") is de batterij leeg. Dat valt mij tegen.

majansen71 21-01-2013
Geschreven voor: BeBook Pure zwart

Heb deze Bebook via de KRO aanbieding gekregen. Goeie aanbieding dus kan eigenlijk alleen maar concluderen dat ik tevreden ben over dit ebook. Wordt compleet geleverd met data kabel, 230V stekker en mooie stevig hoesje.
Scherm vd Sony is iets scherper maar op zich is dit scherm prima. Voldoende snel voor mij. Alleen jammer dat er geen touchscreen op zit. Daar ben je inmiddels zo aangewend dat ik nog regelmatig middels het scherm probeer te bladeren oid.

ria ster 12-12-2012
Geschreven voor: BeBook Pure zwart

hij bevalt prima,het enige is dat na 3 á 4 uur de batterij leeg is,ik ga maar eens terug naar de winkel, en eens vragen of dat normaal is,lijkt me niet.

margotmulder 03-11-2012
Geschreven voor: BeBook Pure zwart

Ik heb hem gekocht voor de vakantie. Hij is heel makkelijk te gebruiken. De functies wijzen voor zich. Hij is heel licht en hij ligt goed in de hand. Met de knoppen aan de zijkant ga je makkelijk naar de volgende bladzijde. Het scherm is heel goed te lezen in de zon. Het is heel makkelijk om je boeken erop te zetten via de computer. Een hele goede aankoop!

Franky_77 28-10-2012
Geschreven voor: BeBook Pure zwart

Deze e-reader gehaald voor mijn vakantie. Heb er heerlijk op kunnen lezen en slechts eenmaal hoeven bijladen. Bij mijn aanschaf ook andere readers overwogen maar dit was de enige die met 1 hand te gebruiken is door de knoppen aan de zijkant. Erg tevreden al zijn de opties buiten het lezen van een boek om vrij beperkt.

Elsewhere 24-10-2012
Geschreven voor: BeBook Pure zwart

Wat een waardeloos apparaat! Na één week volledig vast gelopen. Geen beweging meer in te krijgen. Wordt ook niet herkend door het programma Calibre ebook managment. De bediening laat ook zeer te wensen over, vooral de navigatieknop in het midden. Heb hem teruggebracht en ingeruild op de nieuwe Sony PRS-T2. Wat een verschil, wel duurder maar het prijsverschil zonder meer waard.

rc14011997 15-09-2012
Geschreven voor: BeBook Pure zwart

Heb hem sinds gisteren en ik ben nu al helemaal lees verslaafd. Ook super om je eigen bestanden op te zetten. Toetsen worden zo ook een stuk leuker om te leren. Gewoon even het desbetreffende vak samenvatten, de samenvatting opslaan in een PDF bestand en over zetten. Super makkelijk ook. Ik zit nu in 4 Havo en dan moet je nog wel eens wat leren. Dan is het makkelijk als je alle vakken gewoon bij elkaar hebt, niet meer zoveel zware boeken meesjouwen, gewoon op je e-reader. Hij weegt ook niet veel en is makkelijk te bedienen. Verder is het scherm super goed leesbaar in de zon, dankzij de e-inkt. Er zitten niet veel meer opties op, zoals wifi, wat wel op andere bebooks zit, maar dat geeft niet. Als ik lees of leer dan doe ik dat, niet iets anders. Echt een super e-reader en ik hoop er veel plezier van te hebben.

helgavanboven 21-09-2012

weet u misschien ook of er een nachtstand op zit,zwarte achtergrong en witte letters, zodat je in het donker kan lezen

Kwebbel80 10-09-2012
Geschreven voor: BeBook Pure zwart

Sinds een paar dagen deze Bebook Pure in mijn bezit en kan niet anders zeggen dat het een prima ereader is.
Scherm leest prettig, menu en instellingen heb je geen handleiding voor nodig en wijzen voor zich, hij ligt lekker in de hand.
Het is een ereader zonder wifi, touchscreen en andere extra's, dit is ook waarom ik deze ereader heb uitgekozen.
Ik wil alleen boeken kunnen lezen op een ereader en met deze Bebook Pure lukt dat uitstekend.

kwebbel80 26-09-2012

helgavanboven, volgens mij zit die instelling er niet op.
Heb er nog niet specifiek naar gekeken, maar ben het niet tegen gekomen tijdens het bekijken van de instellingen.

tvanoost 04-09-2012
Geschreven voor: BeBook Pure zwart

Deze E-reader gekocht, omdat de Sony niet meer leverbaar was. Op zich is het een prima apparaat. Echter de geïnstalleerde software is nog niet in orde.

Zo is het standaard lettertype dat ook niet instelbaar is bij een aantal boeken dusdanig klein dat men een vergrootglas nodig heeft. Voorbeeld is de eigen gebruiksaanwijzing. Bij de Sony E-reader is het lettertype ook niet instelbaar bij hetzelfde boek. Echter daar is het standaard lettertype wel in orde en dus leesbaar.

Daarnaast hing het apparaat een aantal malen, waarbij eenmaal de resetknop niet meer werkte. Het gevolg is dat men moet wachten tot de batterij leeg is.

Het apparaat heeft weinig functionaliteit bij voorbeeld aanzienlijk minder dan de Sony. Echter de aanwezige functionaliteit is dik voldoende. Veel mensen staan niet te wachten op zaken als een muziekspeler of op een (veel te trage) Internet Browser op hun E-reader. Prima dat deze niet aanwezig zijn. Werkt alleen verwarrend.

Ondanks de goede indruk inclusief het prima beeld is apparaat teruggebracht, omdat het lettertype in combinatie met de hangers te hinderlijk waren. Het wachten is op nieuwe stabiele en functioneel correcte software voor dit apparaat. Het apparaat is duidelijk te vroeg in de markt gezet.

Stef 123 31-08-2012
Geschreven voor: BeBook Pure zwart

Ik heb er 1 en mijn dochter ook 1.
Wat opvalt is dat de accu met een 200 bladzijden helemaal leeg is , mijn dochter heeft hem inmiddels omgeruild ,ik hoop dat die beter is ,laat ik hier wel weten met een paar weken.
Ik las ook om mijn tablet , beviel veel beter ,ik ben niet weg van de bediening ,vooral de grote ringknop in het midden.
Het leest wel geweldig in de zon en weegt erg weinig

Stef 123 26-10-2012

Ik zou er nog op terugkomen.
Ook die van mij vond ik veel te snel leeg.
Let wel Sony houd aan met enkele maanden lezen ,slechts een half uur per dag ,maar dat is toch heel wat meer als ik uit de Bebook haalde
Ik heb hem dus ook omgeruild voor de nieuwste Sony.
En die bevalt me heel wat beter , hoewel ik de boekenplank op de Bebook logischer vond.
Over de accuduur kan ik niets zeggen ,ik heb het eerste boek met 600 blz gelezen en zie nog geen streepje minder , dus ziet er goed uit

Jeanneke57 22-08-2012
Geschreven voor: BeBook Pure zwart

Het formaat, gewicht en vormgeving zijn 5 sterren waard.

Het menu wijst zich zelf. Heel simpel en duidelijk van opzet en geen overbodige zaken.
Geen touchscreen en geen wifi ervaar ik niet als een gemis, want daar heb ik mijn iPad voor. En door een e-book bladeren gaan zeker zo fijn met de knoppen aan de rand.

De knoppen om bladzijdes om te slaan zitten aan de rechterkant van de Pure en zijn heel makkelijk te bedienen. Doordat ze aan de rechterkant zitten is hij niet handig voor linkshandigen (aldus mijn linkshandige zoon) maar daar is tot nu toe alleen nog maar door de Nook in voorzien heb ik me laten vertellen. Zelf ben ik rechtshandig en dus is het voor mij geen probleem.

De knoppen onderaan zijn ook goed te hanteren behalve dan de knop (of liever gezegd de ring om de knop) om te bladeren door het menu. Deze is echt bijzonder onhandig zoals ook al vermeld in de review hierboven. Dat hoeft echter geen beletsel te zijn om de Bebook Pure aan te schaffen want zo supervaak gebruik je die toch niet.

Als je een boek gaat zoeken in de bibliotheek moet je weten om welke titel het gaat en dat is voor mij wat vreemd. Ik zou de boeken sorteren op de achternaam van de schrijver. Maar dat is persoonlijk. Ik zoek mijn boek dan ook op via de verkenner want daar staan alles wel op naam van de schrijver gesorteerd zoals het ook op mijn PC staat.
Ook geen probleem dus. Wat wel een pre is is het feit dat je zelfs gewone word documenten en txt files kunt lezen op de Bebook Pure.

Het scherm is geweldig. Voor mij is het de eerste ervaring met de e-ink technologie en ik vind het inderdaad net zo prettig lezen als een papieren boek. Even in de felle zon geprobeerd en ook daar wordt de belofte van het leescomfort waargemaakt.

De prijs vind ik heel goed voor wat je krijgt. En het feit dat de Kobo maar net zo duur is met wifi en touchscreen kan mij niet van dat standpunt afbrengen. Ik heb gelezen dat de wifi bij de Kobo niet altijd even goed werkt en het touchscreen ook niet zo soepel is als bij bijvoorbeeld de iPad. Dat zou mij dus gaan irriteren. Maar wellicht ben ik gewoon een verwend persoontje. 
Een e-reader is om boeken en tijdschriften te lezen en niet om mee te surfen op internet en bladeren gaat zeker zo prettig met de knoppen.
Voor de prijs van € 99,95 krijg je een mooie en degelijke e-reader. Ik heb er veel schik mee. Ik vind het echt een aanrader!

mariusjr 18-12-2012

@Anthrax
Lijkt mij persoonlijk een totaal onnodige beschuldiging. Is iedereen die een positief review schrijft meteen een werknemer?
Ik zie inderdaad dat ze de review wel op heel veel sites heeft gepost (net als jouw commentaar er op), maar dat is niet verboden.
Jeanneke maakt wel meer reviews hier, waarvan maar 1x voor dit product. Sterker, hiervoor schreef ze een review over een ander merk E-reader, dus het lijkt me sterk dat ze voor BeBook werkt.

Anthrax671 17-12-2012

Jeanneke vertel je baas even dat dit soort marketing heel goed werkt tot iemand door heeft wat er gebeurd. Dan loop je de kans dat jouw moeite teniet wordt gedaan en meer!

Op ELKE website waar je dan ook maar reviews kan zetten van producten een en dezelfde review copy pasten en ook nog eens het verhaal copy pasten op meerdere websites waar ze artikels over dit product zetten is NOT done.
Je ondermijnt het hele nut van reviewen en producten vergelijken door als marketeer in opdracht van bebook aka Mycom/ICIDU nu overal reclame te gaan maken en je voor te doen als reviewende consument.

Anthrax671 17-12-2012

Om even dit extreem lovende stuk wat te relativeren. Er zijn heel veel mensen met batterijproblemen met dit specifiek model. Zegmaar 9 van de 10 mensen die hierover op internet schrijven. Zowel op websites, blogs als fora.

De klachten komen neer op 4 uur leestijd of 200 paginas. Nu snap ik dat specificaties van producten altijd onder speciale omstandigheden zijn maar als er op de fabrikant en officiele verkoopwinkel website 730 uur en 8.000 pageturns zet en dan zo'n performance gaat leveren....

Met zulke verschillen kun je een slecht product niet verdoezelen door hevig te promoten op elke website. Misschien moet je even wat meer websites fora en vergelijkingsites contacteren met de vraag of ze de negatieve berichten willen censuren of verwijderen evt icm een vergoeding van jullie kant. Je bent in ieder geval op een hele foute manier imago schade aan het beperken.